OPĆI UVJETI KUPNJE
Verzija 4, vrijedi od 6.01.2021.
1. Primjena:
Ovi opći uvjeti kupnje (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) primjenjuju se
za sve pravne poslove koje sklapaju tvrtke iz Impol grupe (u daljnjem tekstu:
naručitelj) s dobavljačima, izvođačima odnosno prodavačima (u daljnjem tekstu:
dobavljač) za kupnju opreme, materijala, proizvoda ili usluga (u daljnjem
tekstu: roba odnosno usluge). Ovi Opći uvjeti sastavni su dio svih pravnih
poslova sklopljenih između naručitelja i dobavljača. U slučaju odstupanja od
općih uvjeta i odredbi u ugovorima, primjenjuju se odredbe u ugovorima.
Ovi Opći uvjeti imaju prednost nad mogućim općim ili posebnim uvjetima
dobavljača odnopsno isključuju ih. Opći i posebni uvjeti dobavljača obvezuju
naručitelja samo u slučaju izričitog pisanog dogovora.
Dobavljač se može u bilo kojem trenutku upoznati s Općim uvjetima na
mrežnoj stranici naručitelja:www.impol.si.
2. Zaključivanje i promjena pravnog posla:
Pravni poslovi i njihove promjene moraju biti sklopljeni u pisanom
obliku. Moguće usmene dogovore naručitelj mora potvrditi u pisanom obliku, u
suprotnom se ne primjenjuju.
Dobavljač je dužan potvrditi narudžbu u pisanom obliku naručitelju
najkasnije 7 dana nakon primitka narudžbe. Ukoliko dobavljač ne potvrdi
narudžbu u navedenom roku, naručitelj može otkazati narudžbu u roku od 7 dana,
inače se smatra da je narudžba prihvaćena, iako dobavljač nije potvrdio
narudžbu u pisanom obliku.
3. Cijene:
Cijene navedene u pojedinom pravnom poslu fiksne su i obvezujuće i ne
mogu se mijenjati bez pisane suglasnosti naručitelja. U slučaju nabave
aluminija, cijena se određuje u skladu s dogovorom i dovoljno je da ugovor samo
definira formulu za određivanje odnosno izračun cijene, a ne konačnu cijenu.
Ako nije s pojedinačnim pravnim poslom odnosno ugovorom drugačije
dogovoreno, primjenjuje se cijena pod uvjetima klauzule DDP (Incoterms
2020).
4 Nabavni rok i ugovorna kazna:
Nabavni rok određen je sa svakim pojedinačnim pravnim poslom odnosno
ugovorom. Nabavni rok je obvezujući i može se mijenjati samo uz pisanu
suglasnost naručitelja.
U slučaju da dobavljač zbog više sile ne može nabaviti robu u
dogovorenom roku, mora naručitelju ponuditi novi nabavni rok. Ako naručitelju
novi nabavni rok ne odgovara, naručitelj zadržava pravo otkazati narudžbu
djelomično ili u cijelosti te zahtijevati povrat eventualnih troškova i štete.
Djelomične nabave naručene robe dozvoljene su samo uz prethodnu pisanu
suglasnost naručitelja.
U slučaju kašnjenja dobavljača pri nabavi robe, naručitelj prema
vlastitoj proocjeni ima pravo odstupiti od ugovora bez otkaznog roka ili
obračunati dobavljaču ugovorenu kaznu u iznosu od 0,5 % ugovorne vrijednosti za
svaki kalendarski dan kašnjenja, iako ne
više od 10 % konačne ugovorne vrijednosti. Ako je šteta koja je nastala za
naručitelja veća od ugovorne kazne, naručitelj također ima pravo zahtijevati
razliku do pune naknade.
U slučaju prijevremene nabave, naručitelj može odbiti preuzimanje.
5. Ugovorna količina:
Nabava može odstupati od ugovorno dogovorene količine za najviše +/- 2 %
ugovorno dogovorene količine.
6. Fizičko preuzimanje robe:
Naručitelj (osim tvrtke Rondal d.o.o.) obavlja preuzimanje robe u svom
sjedištu od ponedjeljka do četvrtka od 6.00 do 15.00 sati, a svakog petka od
6.00 do 13.00 sati; a tvrtka Rondal d.o.o. obavlja preuzimanje robe u svom
sjedištu svakodnevno od 6.00 do 14.00 sati.
Preuzimanja subotom, nedjeljom i praznicima nisu moguća. Za svako
odstupanje od navedenih dana potrebno je dobiti pisanu suglasnost
naručitelja.
7. Ambalaža i pakiranje:
Ambalaža i/ili roba moraju biti ekološki prihvatljivi u skladu sa
standardima, za što dobavljač pribavlja odgovarajuću izjavu o
sukladnosti. Ambalaža ne smije sadržavati teške metale i opasne tvari, a
koncentracija olova, kadmija, žive i šest valentnog kroma u ambalaži ili
ambalažnom materijalu ne smije biti veća od 0,01 % (m/m).
Na zahtjev naručitelja, dobavljač je dužan napraviti i predstaviti
prijedlog za pakiranje i označavanje, koji naručitelj potvrđuje prije početka
nabave. Dobavljač mora, ako od strane naručitelja nije drugačije dogovoreno,
robu stručno zapakirati i označiti. Odgovornost za oštećenja robe zbog netočne
ili neodgovarajuće ambalaže u cijelosti snosi dobavljač.
8. Dokumentacija za preuzimanje:
Roba mora uvijek biti popraćena potpisanom dostavnicom od strane
dobavljača te certifikatom o sukladnosti sa zahtjevima naručitelja i za nabavu
sirovine i materijala, pri kojem je za korištenje bitan kemijski sastav,
također obvezno atest proizvođača. U slučaju da je s pojedinačnim pravnim
poslom tražena i dodatna dokumentacija ili uzorci, oni se moraju dostaviti
zajedno s robom prilikom njihovog preuzimanja.
9. Fakturiranje i uvjeti plaćanja:
Fakturiranje se obavlja prema pojedinačnom pravnom poslu. Svaki račun
mora biti izdan u skladu s uvjetima svakog pojedinačnog pravnog posla te mu
mora biti priložena dostavnica potpisana od strane odgovorne osobe naručitelja
koja je preuzela robu/usluge. U slučaju djelomične nabave može se izdati
cjelokupna faktura nakon izvršenja posljednje djelomične nabave.
Na računu mora biti naveden broj narudžbe.
U slučaju da je račun koji dobavljač pošalje naručitelju nepotpun ili
netočan, naručitelj ga može odbiti i zahtijevati izdavanje novog, a dobavljač
za odbijeni račun nema pravo obračunati zatezne kamate.
Uobičajenim načinom plaćanja smatra se i prijebopj, asignacija,
ustupanje tražbine, multilateralni prijeboj ili drugi sličan način
plaćanja.
10. Realizacija nabave – prijelaz rizika:
Nabava, preuzimanje robe i prijelaz riziku ovise o dogovorenom paritetu
(Incoterms 2020) u pravnom poslu.
Ako u pojedinačnom pravnom poslu nije drugačije dogovorenoi, smatra se
da je mjesto nabave skladište naručitelja prema paritetu DDP (Incoterms 2020).
Iznimno se preuzimanje robe može obaviti na drugom mjestu, o čemu naručitelj u
pisanom obliku prethodno obavještava dobavljača.
11. Kvaliteta:
Dobavljač jamči za kvalitetu naručene robe. Dobavljač također jamči
da su sva isporučena roba i njeni dijelovi originalni te je dužan naručenu robu
dostaviti sukladno ugovoru i svoj priloženoj dokumentaciji (posebno planovima i
tehničkim opisima robe) te sukladno međunarodnim, nacionalnim i tehničkim
standardima. Roba mora imati uobičajene karakteristike i karakteristike za koje
su se stranke posebno dogovorile te mora odgovarati standardnim
karakteristikama dobavljačeve robe. Ako je dobavljaču poznato za koju svrhu će
naručitelj koristiti robu, roba mora također imati karakteristike za poznatu
uporabu.
Dobavljač ne smije vršiti nikakvu promjenu na robi odnosno proizvodu bez
prethodne pisane suglasnosti naručitelja.
Dobavljač mora imati uspostavljen sustav za prepoznavanje nesukladnih
proizvoda odnosno robe, i to na način da se proizvodi, odnosno roba koja ne
udovoljava zahtjevima kvalitete naručitelja, ne isporučuje naručitelju.
Dobavljač mora imati uspostavljen i sustav upravljanja dokumentima kako bi se
osigurala primjena posljednje valjane tehničke specifikacije naručitelja.
Dobavljač mora osigurati da njegovi zaposlenici budu svjesni svoje
odgovornosti za kakvoću i sukladnost robe odnosno usluge.
Naručitelj može nakon prethodne najave kod dobavljača provesti pregled i
procjenu, da li su kod dobavljača osigurani svi uvjeti iz tehničke
dokumentacije (PTP). Ukoliko su u vezi s tim kod dobavljača utvrđene
nepravilnosti te ih dobavljač i nakon upozorenja od strane naručitelja ne
otkloni, naručitelj može odstupiti od ugovora.
Dobavljač je dužan naručitelju,
njegovim klijentima i regulatornim tijelima omogućiti pristup primjenjivim
područjima postrojenja i primjenjivim dokumentiranim informacijama na svim
razinama opskrbnog lanca.
U slučaju utvrđenih
nesukladnosti isporučenog proizvoda, odnosno robe, dobavljač mora ispuniti ˝8D
report˝ i odmah, odnosno u dogovorenom roku, poduzeti korektivne mjere, akcije
i slično kako bi se otklonile nesukladnosti te o provedbi ažurno obavještavati
naručitelja.
Kako bi se
osigurala kvaliteta, dobavljač mora održavati i sustav sljedivosti od sirovine
do proizvoda.
11.a Posebne
odredbe za dobavljače koji obavljaju dorade:
Dobavljač, koji
provodi dorade proizvoda s obzirom na dogovorenu nabavu proizvoda između
naručitelja i njegovog kupca, u potpunosti je odgovoran za dogovorenu kvalitetu
i sukladnost nabavljenih proizvoda sa specifikacijom, crtežom,
3D modelom odnosno uzorkom i posebno jamči da nabavljeni proizvodi, na
kojima je izvedena dorada, ne trebaju nikakav pregled ili verifikaciju od
strane naručitelja. Dobavljač je u cijelosti odgovoran za cjelokupan nadzor
kvalitete, preglede i mjerenja. Dobavljač je dužan izvršiti mjerenja na
ispravno kalibriranoj opremi. Dobavljač se obvezuje da će, kao dokaz o provedbi dogovorenih procesa,
postupaka kontrole kvalitete i rada prema dogovorenim specifikacijama,
omogućiti dostupnost potrebne dokumentacije na mjestu i u vrijeme provedbe
relevantnih proizvodnih i/ili kontrolnih aktivnosti.
Prije početka
proizvodnje i isporuke proizvoda dobavljač naručitelju besplatno šalje jedan ili više uzoraka proizvoda, čija sukladnost
sa zahtjevima kvalitete mora biti dobavljaču u pisanoj formi potvrđena od
strane naručitelja.
Naručitelj je u
okviru pregleda primljenih proizvoda dužan pregledati primljene proizvode samo
zbog očiglednih nedostataka, oštećenja u prijevozu i kvantitativne /
identifikacijske provjere na temelju dokumenata o isporuci. Naručitelj će
obavijestiti dobavljača o nedostacima iz prethodnog stavka u roku od dva
mjeseca od otkrića.
Dobavljač se
obvezuje da će pisanim putem obavijestiti naručitelja o svim mogućim promjenama
u projektu, konstrukciji, materijalima, specifikacijama, proizvodnim procesima
i sl., koje mogu utjecati na kvalitetu proizvoda ili njihovu upotrebljivost.
Prije početka proizvodnje i isporuke u skladu s izmjenama, dobavljač mora
naručitelju besplatno pružiti novi uzorak, a naručitelj mora pisano potvrditi
dobavljaču usklađenost uzorka sa zahtjevima kvalitete.
Ako se utvrdi da
isporučeni proizvodi nisu u skladu s specifikacijom, crtežom, 3D modelom ili
uzorkom, a dobavljač ne osigurava ili ne provodi odgovarajuće aktivnosti radi
osiguranja usklađenosti u razumnom roku, naručitelj može sam, odnosno s
izvođačima po vlastitom izboru pregledati, pročitati ili ponovno obraditi gore
navedene proizvode i ima pravo naplatiti dobavljaču sve nastale povezane
troškove. Naručitelj također ima pravo zahtijevati od dobavljača da izvrši
odgovarajuće preglede, probire i prerade proizvoda, koji nisu sukladni,
uključujući proizvode koji su već na skladištu, ali čija je isporuka
obustavljena.
Bez obzira na druge
odredbe, dobavljač jamči kvalitetu proizvoda do isteka valjanosti bilo kakvog
jamstva za krajnje kupce robe ili proizvoda u koje je isporučeni proizvod
ugrađen, ili, ako je taj rok kraći, pet godina od datuma isporuke. Dobavljač se
obvezuje da će nadoknaditi svu štetu naručitelju u slučaju da bi treća osoba
imala pravo na povrat takve štete od naručitelja tijekom ovog razdoblja zbog
isporuke neskladnog proizvoda od strane dobavljača.
12. Reklamacije na količinu i kvalitetu:
Naručitelj se obvezuje da će reklamirati primljenu količinu odmah
nakon
preuzimanja, no najkasnije u roku od 5 radnih dana nakon preuzimanja, a
neodgovarajuću kvalitetu odmah prilikom utvrđivanja, no najkasnije u
roku od 6
mjeseci od preuzimanja. Dobavljač mora svaku pogrešku nakon primitka
reklamacija ukloniti najkasnije u roku od 30 dana od primitka
reklamacije ili u kraćem roku, ako je tako posebno dogovoreno između
dobavljača
i naručitelja te naručitelju nadoknaditi moguću štetu (npr. trošak
zastoja
proizvodnje, otpad itd.). Sve troškove u vezi reklamacije, i to posebice
troškove povrata robe dobavljaču, troškove razmatranja reklamacije,
pregleda i
testiranja te troškove nabave odgovarajuće robe snosi dobavljač.
U slučaju dobavljačeve neaktivnosti ili u hitnim slučajevima naručitelj
zadržava pravo utvrđene nedostatke ukloniti samostalno ili uz pomoć treće
osobe. S tim povezane troškove u cijelosti snosi dobavljač.
13. Sukladnost sa zakonodavstvom:
Dobavljač jamči da isporučena roba odnosno usluga ispunjava sve zakonske
zahtjeve koji uređuju kvalitetu i sigurnost robe odnosno usluge.
14. Održivi razvoj
Dobavljač osigurava etično poslovanje i prepoznaje važnost oištenja i
integriteta u poslovanju. U poslovanju uzima u obzir odredbe Kodeksa postupanja
dobavljača Impol grupe, te razumno uzima u obzir odredbe Kodeksa poslovnog
poslovnih postupanja Impol grupe i Politike grupe Impol, koje su dostupne na
mrežnoj stranici www.impol.si.
Dobavljač osigurava primjenu svi pravnih propisa, uključujući pravo konkurencije.
Dobavljač osigurava da u poslovanju ne dopušta nikakvu korupciju ili
primanja mita ili bilo kojih drugih nezakonitih praksa u području poslovanja. U
svom postupanju ne smije zahtijevati, primiti, ponuditi ili dodijeliti nikakvu
neopravdanu korist, ako je u suprotnosti s moralnim normama ili bilo kojom
drugom dobrobiti.
U vezi prikupljanja i obrade osobnih podataka, dobavljač postupa u
skladu s relevantnim zakonodavstvom u području zaštite osobnih podataka, gdje
je primjereno, u skladu s UREDBOM (EU) 2016/679 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA
od dana 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca prilikom obrade osobnih podataka
te o slobodnom kretanju takvih podataka i ukidanju Direktive 95/46 / EZ (GDPR),
u cilju zaštite privatnosti pojedinaca.
Dobavljač uzima u obzir valjane socijalne i radnopravne propise,
uključujući međunarodne standarde u području rada i Opću deklaraciju o ljudskim
pravima te ne zaobilazi osiguravanje prava zaposlenika zaključivanjem drukčijih
oblika rada koji predstavljaju prikriveno zapošljavanje; a posebno:
- osigurava
da su njegovi zaposlenici i kandidati za zapošljavanje zaštićeni od
diskriminacije, seksualnog i drugog uznemiravanja i zlostavljanja na radnom
mjestu,
- osigurava
da je stupanje u radni odnos i izlazak iz njega dobrovoljan i da se ne koristi
nikakvim oblicima prisilnog rada i dječjeg rada,
- poštuje
pravo na slobodu sindikata i kolektivno pregovaranje,
- zaposlenicima
osigurava naknadu za rad u skladu s međunarodnim standardima, primjenjivim
zakonodavstvom i kolektivnim ugovorima,
- osigurava
da radno vrijeme zaposlenika bude u skladu s međunarodnim standardima,
primjenjivim zakonodavstvom i kolektivnim ugovorima,
- osigurava
higijenske radne uvjete,
- osigurava
sigurno i zdravo radno okruženje za zaposlenike, ugovorne strane i posjetitelje
te poduzima mjere za siguran i zdrav rad, u skladu s primjenjivim
zakonodavstvom i relevantnim standardima,
- da
postupa društveno odgovorno.
|
Dobavljač se obvezuje da će smanjivati utjecaje svojih proizvoda i
usluga na okoliš tijekom njihovog cjelokupnog životnog ciklusa.
Također se obvezuje na odgovorno korištenje resursa s ciljem očuvanja
prirode i okoliša te u skladu s načelima prava budućih generacija te u svom
postupanju uzima u obzir valjano zakonodavstvo i relevantne standarde u
području zaštite okoliša.
15. Odstupanje od ugovora:
U slučaju da dobavljač bez krivnje naručitelja odstupi od ugovora i
razlog odstupanja od ugovora nije viša sila (stečaj, prirodne katastrofe),
dužan je naručitelju nadoknaditi sve troškove pokrivene kupnje. U slučaju odstupanja
od ugovora za nabavu aluminija, dobavljač također mora nadoknaditi naručitelju
razliku između ugovorne LME cijene i tržišne LME cijene na datum odstupanja od
ugovora ako je ona na dan odstupanja od ugovora viša od ugovorene cijene LME.
Dobavljač je također dužan nadoknaditi naručitelju bilo kakvu štetu
nastalu za naručitelja zbog odstupanja od ugovora.
Naručitelj može odstupiti od ugovora bez otkaznog roka u sljedećim
slučajevima:
- ako dobavljač zakasni s
nabavom robe,
- ako nabavljena roba nema
dogovorenu kvalitetu odnosno ima stvarne pogreške, a dobavljač ih ne ukloni u
roku od 30 dana od primitka reklamacije odnosno u kraćem roku, koji je posebno
dogovoren između naručitelja i dobavljača,
- ako je očito da dobavljač neće
moći ispuniti svoje obveze na vrijeme.
|
16. Prijenos ugovora i ustupanje tražbina:
Dobavljač ima pravo prenijeti ili ustupiti pravni posao i/ili bilo koje
pravo, uključujući tražbine i obveze prema pravnom poslu, na treću osobu pod
uvjetom da dobije prethodnu pisanu suglasnost naručitelja.
17. Opći uvjeti rada pri uslugama:
S izvedbom radova može se početi tek nakon prethodnog dogovora s
odgovornim voditeljem procesa kod naručitelja. Izvođač je dužan poštovati
zakonodavstvo u državi sjedišta naručitelja i sve upute primljene od
naručitelja. Radove mogu obavljati samo za to osposobleni zaposlenici kod
izvođača ili odgovarajuće osposobljeni podizvođači.
18. Zdravlje i sigurnost na radu:
Za sigurnost i zdravlje na radu zaposlenika koji rade za izvođača usluge
za naručitelja na bilo kojoj podlozi, odgovoran je izvođač usluga. Izvođač
se obvezuje da će poštivati načela sigurnog rada i koristiti odgovarajuća
zaštitna sredstva. Izvođač mora na
odgovarajući način zaštititi i označiti područje rada. Pri izvedbi radova na
visini, izvođač mora spriječiti kretanje osoba ispod područja rada,
odgovarajuće osigurati područje i označiti te osigurati sigurno podizanje i
prijenos tereta. Nakon obavljenog posla, izvođač mora ukloniti sve oznake,
očistiti područje, postaviti funkcionalne sigurnosne uređaje i zaštite, a u
slučaju zahvata u električne uređaje, mora zatvoriti i zaključati vrata
rasklopnih postrojenja. U slučaju da se rad izvođača usluga izvodi na
zajedničkom radnom mjestu, izvođač usluge zajedno s drugim izvođačima radova
potpisuje Pisani sporazum o zajedničkim mjerama za osiguranje sigurnosti i
zdravlja na radu na zajedničkom radnom mjestu, čiji je prijedlog objavljen na
mrežnoj stranici www.impol.si.
19. Područje zaštite okoliša:
Dobavljač osigurava da nabavljena roba odgovara svim propisima s
područja zaštite okoliša i zdravlja, koji su na snazi u EU-i i SAD-u.
Dobavljač je odštetno odgovoran za bilo kakvu štetu koja bi mogla
nastati za naručitelja zbog ekološki sporne nabavljene robe ili zbog
neodgovarajuće odnosno neprikladne ambalaže.
Dobavljači se obvezuju da će prilikom isporuke poštivati zahtjeve UREDBE
(EZ) br. 1907/2006 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od dana 18. prosinca 2006. o
registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (REACH) i
UREDBE (EZ) br. 1272/2008 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od dana 16. prosinca
2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari te smijesa, o izmjeni i
ukidanju direktiva 67/548/EGS i 1999/45/ES te izmjeni Uredbe (EZ) br. 1907/2006
(Uredba CLP). Dobavljač se
obvezuje da će kod svake prve isporuke i kod bilo koje moguće izmjene, kada je
to primjereno, naručitelju dostaviti sigurnosni list na slovenskom jeziku,
izdan u skladu s Uredbom REACH i Uredbom CLP. Dobavljač se također obvezuje da
će kod svake prve nabave i kod bilo koje moguće izmjene naručitelju dostaviti
tehnički list odnosno tehničku uputu na slovenskom jeziku, koja sadrži
informacije o korištenju i pripremi nabavljene opasne tvari odnosno
kemikalije. Dobavljač se obvezuje da će, kada je to potrebno, prethodno
registrirati sve kemikalije ili kemijske tvari.
Dobavljač osigurava da isporučena roba ne sadrži konfliktne minerale -
zlato, kositar, tantal i volfram koji su porijeklom iz područja pogođenih
konfliktima i visokorizičnih područja.
Sav otpad koji proizlazi iz izvođenja radova izvođač mora prikupiti i
ukloniti u skladu s važećim zakonodavstvom.
Zagađenu vodu je zabranjeno puštati u odvode, s njom se postupa na
isti način kao s otpadom.
Izvođač je dužan sigurno koristiti opasne tvari i spriječiti moguće
nesreće.
20. Intelektualno vlasništvo i poslovna
tajna:
Dobavljač je dužan zaštititi naručitelja od zahtjeva trećih osoba koje
bi te osobe ostvarivale u vezi s predmetom narudžbe koji je nabavio dobavljač
zbog kršenja prava industrijskog vlasništva (patent, model, licenca, zaštitni
znak) i, u slučaju spora, zaštititi njegove interese i vratiti mu svu nastalu
štetu (troškovi prije parnice, parnični troškovi, obveza plaćanja odštete
koju treba platiti naručitelj itd.).
Dobavljač je dužan kao poslovnu tajnu zaštititi sve podatke i dokumente koje
mu je dostavio naručitelj za izvršenje posla. Sva dokumentacija (crteži,
tehnička dokumentacija, planovi, uključujući modele i uzorke, predlošci itd.)
koju je dobavljač primio od naručitelja ostaje u vlasništvu naručitelja. Na
zahtjev naručitelja dobavljač je dužan vratiti navedenu dokumentaciju
naručitelju. Navedenu dokumentaciju nije dopušteno prosljeđivati niti
umnažati već ju je dopušteno koristiti samo u svrhu realizacije dogovorenog
posla. Za zaštitu poslovne tajne, uz ove opće uvjete kupnje, također se
koristi sporazum o zaštiti povjerljivih informacija. U slučaju neusklađenosti
između općih uvjeta i sporazuma, primjenjuju se odredbe sporazuma.
21. Čuvanje dokumentacije:
Dobavljač je dužan svu dokumentaciju koja se odnosi na pravni posao s
naručiteljem te u vezi s isporučenom robom naručitelju čuvati još 25 godina
od isporuke robe, ako nije drukčije određeno.
22. Podizvođači
Dobavljač se obvezuje da će sve zahtjeve i obveze, koji proizlaze iz
ovih Općih uvjeta i pravnog posla, sklopljenog između njega i naručitelja,
prenijeti i na svoje podizvođače.
23. Pravo i nadležni sud:
Ugovorne strane (naručitelj i dobavljač) sve sporove pokušat će
rješavati sporazumno. Ako to ne bi bilo moguće, za rješavanje sporova između
stranaka nadležan je stvarno nadležan suda u sjedištu naručitelja.
U pravnim poslovima s međunarodnim elementom, pravo koje je mjerodavno
za reguliranje odnosa između naručitelja i dobavljača, je pravo države u
kojoj naručitelj ima sjedište, uz izričitu isključenost primjene odredbi
međunarodnog privatnog prava i odredbi Konvencije UN-a o ugovorima o
međunarodnoj prodaji robe (Bečka konvencija o međunarodnoj prodaji robe -
CISG).
|
24. Završne odredbe:
Moguća neprimjenjivost pojedine odredbe Općih uvjeta ili pravnih poslova
ne utječe na valjanost preostalih odredbi ovih Općih uvjeta i/ili pravnih
poslova u koje su uključeni ovi Opći uvjeti.
Ovi Opći uvjeti napisani su na slovenskom, hrvatskom, srpskom i
engleskom jeziku. U slučaju nejasnoće ili neusklađenosti za obrazloženje i
tumačenje koriste se Opći uvjeti na slovenskom jeziku.
Opći uvjeti i bilo koje izmjene stupaju na snagu danom objavljivanja na
mrežnoj stranici naručitelja – www.impol.si. Opći uvjeti primjenjuju se na
neodređeno vrijeme odnsono do njihove promjene. Dobavljač je prije sklapanja
ugovora dužan provjeriti valjanost Općih uvjeta i pratiti njhove eventualne
promjene na mrežnoj stranici naručiteljla.
Datum objave na mrežnoj stranici: 6.1.2021